Het lesfasenmodel vormt de structuur van een les beeldende vorming.
Voorbereiding *
|
Context
|
Belevingswereld
Je laat aan de kinderen een filmpje zien over de troonwisseling en verteld hierover. De kinderen moeten hun eigen foto koninklijk gaan veranderen.
|
Basisplan
|
Opdracht en randvoorwaarden
Je zelf koninklijk veranderen.
| |
Doelen
|
Beeldend doel:
Koninklijke uitstraling door middel van vorm en kleur
Technisch doel:
Sits papier, scheurtechniek met duim en wijsvinger
| |
Receptie
/Oriëntatie * |
Introduceren
|
Beeldcultuur Wat is koninklijk?hoe zie je er koninklijk uit? Met de kinderen over hebben ook aan de hand van plaatjes en misschien een filmpje over de koningin.
|
*
|
Instrueren
|
Beeldend Probleem
Wat is koninklijk? Met de kinderen over hebben ook aan de hand van plaatjes en misschien een filmpje over de koningin.
|
Productie
/Uitvoering | ||
Reflectie
/Nabeschouwing * |
Nabespreken
|
Reflecteren
Met de kinderen het erover hebben, wat vond je moeilijk, wat ging er goed?
|
*
|
Beoordelen
|
Beoordelingscriteria (matrix)
Complimenten geven, tekeningen ophangen in de klas.
|
Evaluatie
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten